Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, April 13, 2012

Warded ? takmo laa...


Rata2 org update pasal cuti umum & pertabalan Agong hari rabu tu kan.. aku dok umah je sepanjang hari.. berehat..

Khamis ada checkup perut mcm biasa + review BSP yg kena buat 2minggu skali tu la.. mcm biasa, sampai2 KK S.Alam pukul 7.30am mcm tu.. dpt ni 8003 .. giliran no 3.. kalo tengok mcm cepat je kan, tapi dah biasa kat sini, sama je lewat dia..

As usual, timbang.. berat naik 200g minggu ni :D.. pastu, check BP.. tinggi tetiba.. 140/90 .. padahal baru je last week doktor spital serdang discharge pasal young hypertension nih.. huhu ! misi suh aku rehat 15minit pastu dia panggil lagik... aku pon duduk nonggok la sementara tunggu dia panggil lagi... bila check, sama je jugak reading dia.. pengsan.. apesal tetiba tinggi nih... dia suh aku gi check urine UFEME , pastu amik darah ujung jari utk check HB..Ada trace Keton +1 .. HB ok 12.9

Pastu, tunggu turn nak jumpa doc.. masa review BSP.. kantoi pukul 2pm punya..

Nih reading aku :-

a) 8am - 5.4 mmol/L
b) 10am - 5.3 mmol/L
c) 2pm - 8.4 mmol/L
d) 8pm - 5.3 mmol/L

tak pepasal kena repeat BSP seminggu skali.. hwaaa ! so, next selasa kena buat lagik la jawabnya.. pasal doc tak puas ati pasal BP aku, dia cek perut, pastu cek kaki, tengok ada edema ke tak.. takut aku kena Preeklampasia kata dia.. cek BP masih sama 140/90 .. dia suh aku gi Klinik Seksyen 19 hari ni kalo ada pening ke, rasa loya nak muntah ke.. kalo rasa teruk sgt, dia suh warded kat spital.. aiyo.. terkesima aku.. begitu teruk ke ? dia kasik MC 1 hari suh rehat kat umah.. sib baik hari ni ok.. Alhamdulillah la kan.. ha, sebelum balik tu, aku cek skali lagi BP.. turun la pulak dia 130/80 ... hwaa ! sib baik okeh.. takut gamaknya dia dengar nak kena warded, trus turun.. huhu ! kena jaga la pasni.. takmo kena warded.. :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...