Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, November 10, 2011

Pokok buluh telah pun ditebang ! Tq Jiranku !


hihi... jiran sebelah rumah ada tanam pokok buluh hiasan tapi semakin hari semakin membesar... semakin hari semakin byk daun dia gugur ke laman sekangkang kera tepi umah aku... dan setiap kali dia nampak aku laki bini sapu daun gugur tu, setiap kali tu dia akan cakap "SORRY" .... lepas tu, kan sekarang ni musim hujan je kan, daun yg berguguran dari pokok buluh tu usah cerita la ye... tak nampak rumput ijau dah laman umah aku.. nampak kaler coklat je... oleh dedaunan kering...

satu mlm aku balik keje (ari jumaat tak ingat minggu bila).. aku balik tapi nampak terang semacam je tepi umah aku.. upa2 nya jiran aku dah cabut pokok buluh dia... dia kata dah tinggi sgt.. bila dia bukak tingkap bilik, tak nampak apa2 kat luar dah...

nampak tak petak yg ada tanah tu, kat situ la pokok buluh tu hidup sejak beberapa taun lepas... lepas dia cabut pokok buluh tu, dia tanam dgn pokok lain.. dia add skali rumput karpet kasik cantik laman dia katanya...
dan, di hari minggu yg nyaman, laki aku yg baik ati tengah membersihkan laman umah sekangkang kera itu... hihi ! akhirnya, tak payah la hari2 nak sapu dedaunan kering yg berguguran dari umah jiran sebelah ye... terima kasih wahai jiran ku :P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...