Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Tuesday, October 25, 2011

Ulser Mulut :(..


Sian anak bujang saya.. kena ulser mulut.. pic ni suma masa balik rumah mak on 15th Oct ari tu.. masa tu tak nampak pon dia nak kena ulser ni, masa nak balik hari ahad tu, baru perasan 1 kat bibir bawah... start tu la air liur dia leleh je ... tapi.. tak sangka akan jadi teruk.. condition dia sekarang (as at 24/10) dah ok, tapii.. tak boleh hisap puting & hisap botol.. minum pakai cawan or sudu.. anak bujang saya ni tak pandai hisap straw.. so susah dia nak minum... makan pon sama, susah nak telan.. merengek je.. padahal dia ni jenis suka makan... mamam, mamam.. huhu!

Ingat nak balik ambik dia kat umah mak last week, tapi mak kata tak payah ambik.. sian mak abah berjaga mlm sebab Aliff tak mo tido.. tak sedap badan, demam..air liur meleleh je ... cam biawak komodo kata adik aku.. penjahat betul... bawak gi klinik, doktor kasik orrepaste dgn vitamin je.. bebudak opis suh aku gi kedai singseh beli ubat kulit tembikai.. aku beli tapi tak gamak nak sapu kat mulut dia...sure pedih kan?.. mak sapu marjerin dlm mulut dia... harap2 minggu ni boleh baik la mulut dia tu.. nak bawak dia gi jenjalan..

pic pagi ahad 16/10.. bibir dah muncung je ha...
nak tunjuk pic ulser tu kat gusi belah atas... 4 btg gigi kuar skali.. sian dia...
mogok...takmo bukak mulut..

nampak tak ? ada satu kat bibir bawah tu... sian kan ?

alangkan kita kalo kena pon kemain sakit, ni plak budak kecik... byk macam teritip kat tepi batu... org tua2 suh kesip asam keping kalo kena ulser ni... bonjela pon ok.. tapi aku pakai oral aid .. beli kat farmasi ..dlm rm6 sebotol kecik beso botol eye mo tuh...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...