Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, October 12, 2011

Sesekali dpt main tanah...


Umum mengetahui bahawasanya aku & suami berjauhan dengan anak tunggal kami.. tayung2 Aliff Ayzzat Annuar itu ( hahahaha ! ayat skema karangan UPSR).. so, hujung minggu biasanya kami akan balik umah mak kat Serting.. itu pon kalau tak ada apa hal la.. Jumaat, mlm lepas balik keje trus laju2 balik umah mak.. then Ahad, mlm baru balik sini.. sedar tak sedar, dah setaun benda tu jadik rutin kami.. jgn tanya aku tak rindu ke kat anak... giler tak rindu ?? mcm nak pengsan rindu kat anak.. sib baik sekarang ni zaman moden.. ada gambar, video, 3g suma kan.. takde la teruk sgt rindu itu.. Alah bisa tegal biasa kata org hihi..

Gegambar ni, lepas Aliff gunting rambut ari tu la.. dia kan tengah lasak.. baru dpt kaki.. tak reti berjalan..berlari je kedek2.. badan dah susut sikit dah.. lasak sgt.. tak nak tido, asik nak main je..
So, ptg tu, aku kasik can la dia main kat luar.. ari2 biasa, mak tak nak kasi dia main kotor kat luar.. asik la nak gi kat jalan besar... dah la budak2 sini bawak moto cam pelesit.. laki pompuan sama je..


Ayah tolong monitor.. aku ? tukang snap gambar..
takut dia jatuh je masa ni.. kena la folo belakang dia...
moncong je mulut kena pegang...
dia dah lari dah.. ni kat bahagian belakang kedai kopi mak aku ni.. kat depan tu la dia jatuh tersembam sampai idung bertanda tu.. laju je lari...
eh ? salah susun gambar ni... dia nak gi sini la ni.. ikut atok kerok sampah...
kedek2...
main btg pokok... semua dia nak explore...
dlm tayar tu ada anak pokok cili.. abes suma dia kuti karang.. terjerit la atok kalo nengok aliff dah jahanamkan pokok2 dia..
sengih2...
ni dia baru lepas kena marah ngan aku.. gi ngutip buah mengkudu busuk kat tanah keje dia...
pokok tu ada duri korang tau.. aku saja kasik dia pegang.. sok dia tau ada duri, takde dah la dia nak pegang.. kasik rasa... ha ! korang nampak tak batu pengadang kat belakang dia tu, kat situ la dia tertonggeng sebab nak usik miau...
nak menghala ke belakang pulak... tu pintu tepi (masuk trus jumpa dapur).. mak tak kasi dia lalu situ, takut jatuh tebing umah jiran tu...
pastu, dia pusing balik... korang tau naper dia pusing balik ? sebab dengar bunyi enjin kete ayah dia....
pun sibuk nak tengok.. panas pun dia tak heran.. mcm la reti2 sgt .. ini saja gambar yg ada sebab lepas tu aku bawak dia masuk dalam, kasi mandi.. kasik makan.. dah nak maghrib da..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...