Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, October 12, 2011

Bekfes kedai..


Citer pasal anak lagi ye.. :)..dah jadi kebiasaan aku & incik hubby akan bawak Aliff bekfes skali kat luar bila weekend.. bagi org lain, takde la yg luar biasa.. tapi bagi aku, time ni la nak spend time ngan budak kecik ni.. isnin - jumaat dia cuma duduk kat umah ngan atok nenek dia.. tolong nenek kat kedai..hihi ! so.. aku mmg akan bawak dia jalan2 bila weekend.. sejak dia besar sket ni, dah berakal sket dah.. lepas mandi je, trus nak kuar.. salunya, aku la yg paling lambat siap.. lepas siapkan Aliff, baru hegeh2 nak mandi.. padahal budak kecik tu dah menggelepar nak naik kereta..:)
pix ni ayah dia yg ambik.. dah siap pakai kasut dah..
dah masuk kete..duduk belakang sekarang ni.. tak leh duduk depan.. karang abes suma benda nak usik...
last week breakfast kat kedai ni.. apa nama dia erk.. lupa sudah aku ha.. salu aku bekfes kat satu kedai mamak @ pakistan kat area bus stand bahau tu.. roti naan dia sedap.. aliff pon boleh mkn idli.. cicah air horlicks... sedap ! tapi memandangkan budak kecik ni dah ada gigi, takmo dah mkn lembik2... feeling2 org dewasa dah dia.. nak mkn apa yg kita mkn.. pada hari kejadian, dia mkn kuey teow goreng.. aku ambik nasik goreng sket utk aku.. amik kuey teow tu sebab kuey teow kan lembut sket kan... tapi pedas upanya... si kecik ni nak jugak, berair mata dia mkn, tapi gagah jugak nak lagi... aku suapkan jugak, walaupun dlm hati cuak ni.. takut perut dia terkejut... tapi Alhamdulillah.. elok je esoknya tu.. takde sakit perut ke apa...
entah apa dia perati ntah, sampai mcm tu muka dia... rambut panjang lagi masa ni.. the next day baru aku gondolkan... sekarang ni dia behave je duduk kat kusi baby tu.. takde plak dia merontan nak terejun.. lapor mangkali ye.. hihi !
oh... nape ada oti canai ? tu kekunun nak suap gak la kat Aliff.. takut dia tak kenyang kan... yg benornya, Aliff mkn sikit je.. lebihnya tu mama Aliff yg mkn.. hahahah ! lebiu sayang <3
lepas bekfes ni, jalan gi sekolah acik jiya aliff pulak.. budak nak SPM kena kuarantin.. takleh outing.. bes dok asrama kan..:P

p/s : sopan kan aku.. asik la pakai baju kurong je kan.. hahaha ! yg benonya, aku balik salu tak bawak baju.. so, bila nak kuar, aku pakai la baju aku yg tinggal kat umah mak je.. tak pon, aku pinjam baju kurong mak aku.. hahaha !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...