Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, June 22, 2009

Sakitkah Aku ??

Citernya terjadi hari Sabtu lepas... kan entry yg aku bebel2 pasal adik aku yg demam tapi manja kemain tu kan.. Abah kol ptg Jumaat tu, bgtau adik aku bukan kena demam biasa.. Demam luarbiasa la ye.. So, aku terkesian la dengar, sebab aku kan baru je meluah perasaan geram kerana manja tak hengat dia tu..

Abah kata dia sampai lebih kurang pukul 6 pagi hari Sabtu. Dia gerak kul 3 pagi lepas ambik adik aku yg lagi sorang kat KTM. Dia balik cuti dari Kelantan 3 minggu. So, aku balik hari jumaat tu.. budak sakit tu dah makan siap, dia makan ubat, pastu nak tido katanya.. Tapi masa tido tu dia asik terkejut2 je mcm mimpi.. pastu dia bangun.. aku tanya dia kata, dia rasa ada org nak terkam dia..mimpi kena kejar la.. kesian.. Aku naik tido kul 2am, pas budak sakit tu betul2 tido.
Pastu, aku plak yg tak lena tido.. biasala kan, bila kita menunggu org, rasa mcm tu la.. Terjaga2, tengok jam, tapi tak smpi2 lagi...Abah sampai sharp kul 6am.

Aku trus bangun la.. tak tido dah pastu. Pas sarapan, abah ajak g Giant. Masa kejadian ni, huby aku takder.. dia keje sabtu ahad.. ada katering....Abah nak beli barang sket. Kuar kul 10am.. carik barang lebih kurang, kul 11am mcm tu nak gerak balik dah la. Aku jalan dgn mak aku, berpegangan tangan, gembira2.... Budak sakit tu ngan abah aku, tolak troli g parking. Sebelum kuar kat main entrance giant tu, aku singgah Secret Recepi, nak bungkus Carrot Slice... Lepas bayar suma... betul2 kat entrance Giant tu, aku rasa sejuk dari kaki, naik atas.. rasa dada aku berdegup laju, aku ckp kat mak aku .. " MAK, KITA RASA NAK JATUH LA"... pastu aku tak sedar apa... gelap je....

Aku tersedar, dengar suara org ramai2, dengar suara mak panggil aku... rasa sakit kat pipi...
Aku tanya mak aku...

Aku : Kenapa ni mak ?
Mak : Ko jatuh la.. kenapa ni ?

Mamat 1 : Kereta kat mana ni ? Boleh saya bantu
Mak : Takpe .. bapak dia ada ni...

Indon cleaner : Kak, kepala dia terhentak kot kak.. kuat tadi bunyi nya. Dia terpeleset tu..
Mak aku : Mana ada terpeleset ni, dia kan berdiri atas carpet...

Mamat sorang lagi : Kak, pitam ni tak makan tengahari ke (sambil tengok jam), eh bukan.. akak tak makan pagi ke..

Pastu abah aku sampai, terus naik keta balik umah. Abah tanya aku kenapa, aku pon tak tau nak ckp.. sebenarnya, aku penah jadi gini.. rasa seram sejuk, ilang pandangan ... mcm nak pitam la kan.. tapi tak penah sampai jatuh ke apa... kalau kena camtu, aku kelip2 mata, aku bukak mata, dah ok balik dah... ni sampai jatuh...seriau aku...

Aku tanya mak aku...

Aku : Camner ye kita jatuh mak...?
Mak : Ko tertiarap..sian ko... mcm superman...(chait..jahat mak ni )

Tetiba adik aku sound.."ko tanya camner ko jatuh kak ? Mcm nangka busuk la..mcm apa lagi..."
Wah ko.. dah sehat.. kemain ko ngata aku kan... Aku wat conclusion sendiri mengatakan bahawa aku tak cukup rehat.. sejak sebulan lepas..sampai abesnya majlis kawen syiman... tetiba minggu selepasnya budak manja tu sakit...tu la aku rasa aku tak cukup rehat....

Dah sampai umah, baru aku rasa sakit.. bengkak tang mata.. mcm kena tumbuk, tapi yg sakit benar kat tulang pipi... kat rahang pon sakit.. nak gelak, nak bukak mulut besar pon sakit...


Tengok ni, bengkak kan mata ngan pipi aku..rasa mcm kena tumbuk je...


Selepas 2 hari.. gambar hari ni..pas lunch.. bengkak dah susut.. tapi masih ada lebam....
Skang ni aku tertanya.. SAKITKAH AKU NI ?



1 comment:

SyaNa said...

yang..time ko sms aku tu aku bz melayan mentua aku dtg umah...sian ko..harap2 ko takde ape yg siyes la ye..take care tau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...