Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

Tuesday, May 19, 2009

Astro...

Benda ni terjadi selepas org TNB dtg betulkan meter kat umah aku tu...
Citer dia start mcm ni la yer.. Aku baru je masukkan Astro kat umah aku..baru 2 bulan mcm tu la...
Masa dorang install tu, aku takder kat umah, tengah sebok mekapkan Zee Helena kt Maktab Kerjasama Malaysia..Bila aku balik umah, dah siap pasang la.. Masa tu ujan.. bila aku cek.. TV1, cH 111 - Citer arab & cH 703 tu ada ada...dia kata "SERVICE CURRENTLY NOT AVAILABLE".
Aku pon biarkan lah kan.. agaknya baru lagi so dia abes kuar semua.. Dah seminggu aku tengok, dia masih mcm tu.. At the same time, aku tak kisah sgt la kan sebab channel yg takleh tengok tu aku rasa tak penting sgt..kecuali CH703..aku suka tengok masak2 makan2 tu...
Bila 1st bil dtg, aku pon antar complain kat Astro We care tu la... dia kasik respon..dia kol balik pastu suh aku buat cara manual...
Balik umah, aku buat la mcm yg disuruh... tak jadi gakk.... Aku biarlkan lagi la kan...
So, last 2wks mcm tu, aku kol plak...aku bgtau customer service tu la... dia kata nanti technician dia akan kol aku utk tetapkan tarikh... pastu ada 1 ayat yg aku ingat dia kata mcm ni... " Puan, tiada bayaran dikenakan ye. Sebab Puan masih under warranty sehingga cukup 3 bulan"... so aku pon redha je la kan...
Hari khamis, Technician tu call aku.. rupa2nya, budak yg sama yg install ari tu.. ari keje mmg tak leh la kan, sebab aku keje..takder org kat umah... dia kata sabtu pon boleh..aku ok aje la..aku gtau dia, hari sabtu aku confirmkan sebab aku tau TNB nak dtn umah.. kang kalau takder letrik camner plak nak ejas kan... Panjang mukaddimah aku haih...
Masa aku melepek lembik kat umah tu, lepas org TNB balik.. aku kol si buak Astro ni...
Dia on the way balik Sabak Bernam pulak.. Adoiyaii...Tapi dia kata, dia akan suh kawan dia tolong..ok lah..aku tunggu je la kan...tak lama tu, kawan dia dtg la kan...
Aku pon citer la masalah nya sserba sikit.. dia tengok2..dia kata semua ok je ..tapi pesal ada yg tak dpt .... pastu dia panjat bumbung aku, katanya RECEIVER tu rosak.. so dia tukar receiver..
Dah ok semua tu, dia kata camni..

Budak : Kak, ni kena cas ye kak...
Aku : Kena cas ?? Berapa ni ?
Budak : Harga dia RM 80.. tapi saya kira RM 60 je la kak... *aik, leh kurang2 plak*
Aku : Ari tu akak kol Astro, dia kata tak ada apa2 bayaran pon..
Budak : Astro arrange je kak, barang ni barang saya kak, saya dah ganti ni...
Aku : Ok lah..tapi akak takder cash skang dik, laki akak pon keje ni ha.. lagipon akak mmg tak prepare since ari tu dorang kata takder pembayaran *sambil buat muka sedih*
Budak : Takpe lah kak.. nanti akak bank in kat acc saya...

okeh.. tamat bab ni ye.. mlm tu laki aku balik keje, dia dah bising2la kan.. dia kata, kalau dia ada ditempat kejadian tadi, dia suh budak tu bukak balik benda alah tu.. aku bukan takmo bayar ye..tapi dah aku call customer service, dia kata tak payah bayar..kang budak tu makan duit atas angin je la kan...

nanti sambung...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...